Menu
Heering Kunststof Profielen eerste lid gezamenlijke businessclub
28 september 2018

Heering Kunststof Profielen eerste lid gezamenlijke businessclub

Ze treden bij Heering Kunststof Profielen B.V. liever niet al te veel op de voorgrond, maar ze willen wel het sociale gezicht van het bedrijf laten zien. Daarom treedt het Dedemsvaartse kunststofbedrijf als allereerste toe tot de gezamenlijke businessclub van voetballend Dedemsvaart. “Sport en gezelligheid gaan ook bij ons hand in hand”, zegt marketingdirecteur Rogier Sassen.


De naam zal niet bij iedereen direct een belletje doen rinkelen, maar hun producten des te meer. De artikelen van Heering Kunststof Profielen B.V. zijn te vinden aan gevels en daken van talloze huizen in Nederland en omringende landen. “We maken onder meer kunststof gevelpanelen, dakranden, vensterbanken en allerlei andere elementen voor de ‘schil’ van een woning”, zegt Rogier. Hij wijst op een foto in een catalogus met tal van u-vormige kunststof profielen. “Zo is het 52 jaar geleden allemaal begonnen, met deze kleine profielen voor de bouw- en meubelindustrie.”

 

Sindsdien is Heering uitgegroeid tot een grote speler in deze markt, die levert aan professionele bouwmaterialenhandels en producenten van kunststof ramen. “Met name ons eigen merk Keralit heeft in de loop der jaren een enorme vlucht genomen. Dat is nu verreweg ons belangrijkste product. Het is heel erg duurzaam en onderhoudsarm. Steeds meer mensen kiezen ervoor om hun woning hiermee te bekleden, want je hoeft het nooit meer te schilderen.”

 

Om toonaangevend te blijven, probeert Heering elke dag beter te worden. Dat gebeurt door voortdurend te schaven aan de bedrijfsprocessen, maar ook simpelweg door een stuk regionale nuchterheid. “Dat zit hier echt in de cultuur. Als er iets niet goed gaat, kijken we hoe het beter kan en vervolgens proberen we het zo te doen dat het de volgende keer automatisch goed gaat. Daarnaast is het hier gewoon ‘afspraak is afspraak’. We zijn nuchter en doen wat we beloven. Dat past ook bij deze regio.”

 

Voorbeeld

Met de gezamenlijke businessclub willen J.V.C. Dedemsvaart, S.C.D. ’83 en S.V. Dedemsvaart het bedrijfsleven in Dedemsvaart en omgeving nog beter met de voetbalsport en met elkaar verbinden.  Door als eerste lid te worden hoopt Heering het goede voorbeeld te geven. “We werden benaderd met de vraag of we iets voor SV Dedemsvaart wilden doen. Dat wilden we wel, maar het is bekend dat de verhouding tussen de zaterdag- en de zondagvereniging hier toch wel een beetje gevoelig ligt. We wilden graag voor alle voetbalverenigingen in Dedemsvaart iets doen en zodoende is dit eruit gekomen.”

 

Het lidmaatschap van de nieuwe businessclub zit volgens Rogier eenvoudig in elkaar. “We sponsoren, en in ruil daarvoor zijn we op verschillende plekken op het sportpark zichtbaar. We verwachten er niet direct zakelijk voordeel uit te halen, maar we willen wel graag dat de mensen in de regio ons bedrijf kennen. We zijn sociaal betrokken en dat willen we op deze manier graag laten zien. We hopen natuurlijk dat er snel meer leden komen. Zeker voor regionaal georiënteerde bedrijven is het goed om een sterk netwerk te hebben. Daar kan deze businessclub bij helpen.”

 

Het ondersteunen van voetballend Dedemsvaart sluit volgens Rogier mooi aan bij de bedrijfscultuur binnen Heering. “Als ik bijvoorbeeld naar de directie kijk dan komt weliswaar niet iedereen uit Dedemsvaart, maar we hebben wel allemaal iets met voetbal. Wanneer ik hier zelf het sportpark op loop dan voelt dat direct vertrouwd. Daarnaast proberen we bij Heering onze medewerkers te stimuleren om te sporten. Zo hebben we op dinsdagavond altijd een gezamenlijke loopclinic, onder begeleiding van twee trainers. We vinden heb belangrijk dat we dit gezamenlijk doen, want hierdoor gaan sport en gezelligheid hand in hand. Ook dat sluit aan bij het idee van een voetbalclub.”