Menu
Pubquiz Dedemsvaart een groot succes!
07 juni 2020

Pubquiz Dedemsvaart een groot succes!

Op zaterdag 6 juni rond een uur of acht in de avond werd het stil in de straten van Dedemsvaart. Velen schoven achter hun laptop, tablet of mobiel om deel te nemen aan de Pubquiz, georganiseerd door voetballend Dedemsvaart. SCD’83, SV Dedemsvaart en JVC Dedemsvaart hadden de handen ineen geslagen om voor Dedemsvaart een evenement te organiseren in Corona tijd.

Eind april was het idee ontstaan en staken Jelmer Koes, Dennis Prinsen, Thijs Iliohan en Henk Kobes de koppen voor een eerste keer bij elkaar om te brainstormen hoe een dergelijk evenement te organiseren. Vanaf dat moment ging alles snel. Wat hielp was dat velen enthousiast waren. Ook de beide besturen van SCD’83 en SV Dedemsvaart. Zij besloten samen een prijzenpot van 1000 euro te realiseren. In samenspraak met het bestuur van de Business Club Dedemsvaart werd besloten bonnen af te nemen van lokale ondernemers. Zodoende konden we van 20 ondernemers een bon van 50 euro als prijs aanbieden. 

 Alles ging in razend tempo. Alfred Ringenier werd benaderd om met Dedemsvaart in Beeld een promotiefilmpje te maken. Later maakte hij nog een geweldig filmpje waarin de bloopers werden weergegeven die tijdens de opnames werden gemaakt. 

Op een gegeven moment had de organisatie vrijwel alles rond. Vragen waren gemaakt. Prijzenpakket was bekend. Wat er nog aan ontbrak was de technische ondersteuning. Het ontbrak de organisatoren aan kennis op dit vlak dus werd Jermain van ’t Zand benaderd. Jermain wilde helpen en wat waren we daar blij mee. 

Hij nam alle zorgen weg en had in korte tijd alles qua beeld en geluid op en top geregeld. 

Daarnaast regelde de Business Club een optreden van Arjan Veneman

Bij een Pubquiz hoort een hapje en een drankje. Dus werden lokale cateraars benaderd met de vraag of zij een aanbod wilden doen voor een borrelplankje. Vijf partijen gaven aan mee te willen doen. Uiteindelijk werden er meer dan 50 borrelplanken besteld. 

Uiteindelijk werd het 6 juni. Vanaf 19.45 uur konden de meer dan 100 deelnemende teams inloggen. Ruim voor die tijd kwamen de eerste verontrustende telefoontjes al binnen. Deelnemers kwamen niet in het systeem. 

Zodoende sloeg toch even de paniek toe. Uiteindelijk kwam alles goed. Even na achten begon Thijs met de presentatie. Vier thema’s. Twintig vragen per thema. In snel tempo kwamen de vragen voorbij. Na elke twintigste vraag een korte pauze. Halverwege zorgde Arjan Veneman voor een spetterend optreden. Voor hem ook een unieke situatie om voor de webcam zijn optreden te verzorgen. Ook nog eens zijn eerste optreden in drie maanden. Even na 21.00 uur waren de vragen gesteld, de antwoorden gegeven en waren de prijzen verdeeld. Het team Bonesposse bleken de meeste juiste antwoorden te hebben gegeven. Slechts elf van de 80 vragen fout beantwoord. Een knappe prestatie. 

Tijdens de uitzending kwamen er via app en chatroom al vele positieve reacties binnen. De organisatie kwam tot de slotsom tevreden te kunnen zijn met de uitvoering. Even nazitten en een eerste terugblik. Een ruime maand hadden we dagelijks zeer intensief contact gehad. Korte lijnen, over en weer veel vragen, maar even zo snel een reactie. Ook kwamen de personen voorbij die ons goed hadden geholpen. Zoals eerder al genoemd Jermain van ’t Zand en Alfred Ringenier. Nog niet genoemd maar even zo belangrijk, Madieke Kuiterman en Thomas Snoeijer. Madieke die de flyer had ontworpen. Toch een kunst om in één oogopslag alle informatie weer te geven. Thomas die bij alle ondernemers was langs gegaan om de waardebonnen aan te kopen. Last but not least, dank aan Iwan Schuurhuis en zijn dochter Mirthe en Jordi Hulleman die bijsprongen om alle bestelde borrelplanken bij de mensen thuis af te leveren.

Kortom met een geweldige groep mensen in korte tijd een mooi evenement neergezet. We durven best te melden met enige trots terug te kijken. Waar een goede samenwerking niet toe kan leiden!